Hublot – luxusóra

Régebbi női kvarc már akad 600e forinttól. A korosabb férfi modellek 1.2 millió forinttól indulnak, és az ár tart a 80 milliós határig. A kedvelt férfi modelleket 2 millió alatt aligha tudod megvásárolni. Amire érdemes szemet vetni, véleményünk szerint 4 milliós átlagérték körül mocorog.

Mit keres az Hublot a top 10-es listában? Hiszen ez az a márka, amely körül nincs meg az a történelmi nimbusz, ami akár a Rolex, akár a Patek órákat körül lengi. Sőt. Egyes órakedvelők kifejezetten utálják a céget és a termékeit is. Ám nem így a modern korunk tehetős, leginkább fiatal celebei. A sztárok imádják, és a legújabb, Unico szerkezettel szerelt változatok megkérdőjelezhetetlenül valós értéket képviselnek. Ideje szembenézni a ténnyel: az Hublot órák iránt egyre nő a kereslet, és nem is indokolatlanul.

Igen, az Hublot a legfiatalabb márka e mustrában. Egy olasz óráscsaládból származó tervező, bizonyos Carlo Crocco alapította 1980-ban. S hogy a márka pedigréjét ne írjuk le teljesen, e cég készített a világon előszőr gumiszíjat órához, ami nélkül a mai modern, aktív, sportos életvitelű ember, aligha tudná már elképzelni az óraviselést, hogy a vízi sportok és élmények rajongóit ne is említsük.

Szerkezet terén az Hublot kezdetben olcsóbb, vásárolt holmikkal próbálkozott. Ez szintén nem fényezte glóriáját, habár tudható, hogy a Rolex, de még a nagy Patek Philippe cég is házon kívül vásárolt szerkezetekkel küldte piacra első időmérőit. Na jó, azóta már elég sok víz lefolyt a Dunán, az igaz. Az idő múltával azonban a fiatalnak számító márka is asztalra tett, méghozzá olyan remek alkotásokat, mint az új Unico, a flyback kronográffal, amely órás szemmel sem megvetendő. Ráadásul rendkívül pontos és strapabíró lett az új in-house, azaz saját gyártású szerkezet. De meg említhetjük az MP szériába került 50! napos járástartalékot tudó „erőművet” is. Szintén nem kis trükk, amit nem tud ma más hasonló cég a piacon.

Ami azonban igazából e listába emelte az Hublot, az az egyediség. Az egész márka épp azért jött létre, hogy valami teljesen extrémen különc megoldást kínáljon, a hagyományos, kerek órákba belefáradt, de egyébként tehetős közönség számára. A kaucsukszíj volt a kezdet, amit rengeteg különleges anyag felhasználása követett. Itt már az arany tok is több, mint más márkák esetén. A cég mesteri szintre emelte a „fúzió művészetének” nevezett látásmódot. Olyan elemeket kombinálva alkotja meg óráit, mint az arany és a kerámia, létrehozva ezzel az arany minden kedvelt tulajdonságaival rendelkező, de egyébként szinte alig megkarcolható ún. magic-gold anyagot, és a belőle készülő óratokot. De készít órát karbonszálakból, különleges karbon – alumínium ötvözetből, zafír üvegből és kerámiából. Ez utóbbit olyan színekben, mint senki más még eddig.

Ráadásul 2018 bizonyítani látszik a tényt, amiről már írtunk, azaz hogy igenis fontos az óránkon lévő szíj. S annak lecserlésével a legunalmasabb, legszokványosabb darab is feldobható. Nos, ezt felismerve tavaly már jó pár márka jelentkezett gyors szíjcserélési megoldásokkal. Lassan bárki, pár egyszerű mozdulattal, bárhol kicserélheti, akár a legdrágább órák szíjait is, de ezt az Hublot sokkal korábban kezdte. Konkrétan az új Big Bang Unico szériával, és a hozzá kifejlesztett, gyors csatlakozós szíjakkal már évekkel ezelőtt lehetővé tette. Az egész cég rendkívül egyedi, és kétségtelenül napjaink egyik leginnovatívabb óramárkája.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Hirdetések
Cikkek

Merjünk használt órát venni?

A szerencsés kevesekkel szemben, kik kedvük szerint bármikor, bármilyen órát magukévá tehetnek, legtöbbünk csupán vágyakozva lesi az áhított darabot, néha hónapokon, éveken át. Rendben van

Tovább olvasom »