Citizen

Citizen óra márka hirdetések:

A márka története 1924-ben kezdődik, mikor a Shokosha Kutatóintézetben megalkották az első Citizen zsebórát. A nevet egyébként Tokió polgármestere üzenetértékűnek szánta. Az elnevezés voltaképpen egy utalás volt arra, hogy a polgári réteg számára is megvásárolhatóvá teszik az órákat.

Ez így is történt, még azután is, hogy a Citizen egyre nagyobb vállalattá nőtte ki magát. Mindvégig hűek maradtak az eredeti alapelvekhez: magas minőséget árultak megfizethető áron. A 30-as években kezdtek bele a karórák gyártásába is, amelyek sokkal praktikusabbnak bizonyultak a zsebóráknál.

A II. világháború előtt kizárólag Japánban értékesítették termékeiket, de az amerikai megszállás alatt az ellenséges katonák is kezdték megszeretni a praktikus és strapabíró japán karórákat. Ebből kifolyólag nem volt nehéz betörni a háború után a tengerentúli piacra sem.

A Citizen elhíresült arról is, hogy mindig valamilyen nagyobb médiaeseménnyel mutatta be legújabb különlegességét. Először 1956-ban egy köröző helikopterből dobták le újításukat, a Parashockot, ezzel demonstrálva annak ütésállóságát. Nem sokkal később vízálló karóráikat mutatták be úgy, hogy ezeket a Parawater névre keresztelt időmérőket egy bójára erősítették, és egyszerűen beleengedték a Csendes-óceánba. Természetesen miután kihúzták a bójákat az órákkal együtt, azok tökéletesen működtek és nem áztak be. Nem csak ezekkel a karórákkal nyújtott valami újat az emberek számára, hiszen a Citizen mutatta be az első napelemes, illetve a legelső rádiójellel vezérelt karórát is. Utóbbi mindösszesen 3 másodpercet késett évente, mellyel a világ legpontosabb karórája lett.

A XX-XXI. század fordulóján megjelent az az igény a vásárlók részéről, hogy egy karóra ne csak az idő mérésére szolgáljon. Ennek következtében elkezdődtek a bővítések, először a kijelző világításával vagy például a naptár funkcióval. Manapság már szinte odáig fejlődött a technika, hogy komplett számítógépet hordhatunk a csuklónkon. Mindezek mellett a Citizen végig meg tudta őrizni a rá jellemző stílust és eleganciát.

A japán karórák forradalmasították az óragyártást és némileg kiszorították svájci társaikat a piacról. A vállalat többek között olyan világszabadalmakkal büszkélkedhet, mint az eco-drive technológia. Ennek lényege, hogy a számlapon napfénygyűjtő cellák találhatók, amik az óra belsejében elektromos energiává alakítják a fényenergiát, így biztosítva az akkumulátorok folyamatos töltését.

A Citizen ma már a megbízhatóság és a pontosság szimbólumává vált, számtalan termékcsaládjával uralja a karóra piacot. Legyen szó a fiatalabb vagy az idősebb korosztályról, nőkről vagy férfiakról, a Citizen mindenki számára tud megfelelő karórát nyújtani.

forrás: szepseg-divat.bloglap.hu